Sovrumssnickerierna igen.

Tänkte att jag skulle lägga in bilder på golvsockeln nu när den oxå är helt klar. Jag har målat den och eluttagen. Har bara målat runt om själva uttagen så man ser ju det vita ändå. Tycker ändå att det ser bättre ut än när de var helt vita.
p2060004 Allt det gröna i sovrummet färdigmålat och torrt.

Skurklossarna tycker jag oxå blev jättebra. Enkla med bara en avfasning.

p2060003 Så här blev det på nära håll.

Har precis satt upp gardinstänger och slängt gardinerna i tvättmaskinen. Ska bli så kul att hänga upp dem senare. Men jag har i och för sig inte bestämt om jag ska ha dem eller andra som jag har men inte hittar just nu… är det den där hustomten igen tro? Jag var säker på att jag visste var jag hade dem nämligen!

Taklisten ska Mats sätta upp ikväll, sen ska den ju strykas två gånger till om jag inte stryker en gång till ikväll och så får han vänta med att sätta upp den till på söndag. Vi får se.

Ska ta mig upp på ovanvåningen ikväll. (kan inte gå upp där när jag är själv hemma eftersom vi har tagit bort trappan och bara har en gammal trästege faktiskt, den är rätt ostabil och jag vill inte riskera att klättra upp och trilla ner när jag är hemma med barnen själv) Måste hitta de andra gardinerna och sen tänkte jag gå igenom mina lådor och se vad jag kan hitta att inreda med. Blommor i fönstren kan jag ju oxå sätta dit nu. Är ju ändå dags att väcka pelargonerna för året. Sen är det det där med sängen, vi har diskuterat lite olika förslag fram och tillbaka och stommen är vi helt överens om hur vi ska göra men själva gaveln är desto värre. Min dröm skulle vara att hitta två gamla sängar som jag kunde sätta bredvid varandra som en dubbelsäng. Såna som är typiska för slutet på 1800 nån gång med mycket ornament och knoppar på gavlarna.

Idag är det ju många som gör om gamla kökssoffor till dubbelsängar men jag gillar inte det riktigt. Tycker oftast att det ser ut om ett dåligt försök att göra nåt som ska se ut som äkta av nåt som aldrig varit menat att se ut så. Men det där är ju så olika och personligt vad man gillar. Det är ju precis samma sak som att vi gör om vårt datorskåp till ett skåp som ska likna ett gammalt platsbyggt skåp. Och det har jag inget emot. Eller ja egentligen skulle jag ju helst ha ett gammalt skåp men eftersom vi ska ha datorn i det och all inredning redan finns anpassad så är detta en enklare lösning. Vi hoppas att det blir bra. Man gör de lösningar som passar en själv och sen är det väldigt lätt att tycka att liknande saker som andra gör är fel eftersom man själv ogillar just den grejen. Allt bottnar ju i slutändan i den egna smaken.

Published in: on februari 6, 2009 at 14:21  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://ekenasgard.wordpress.com/2009/02/06/sovrumssnickerierna-igen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

