Detaljer!

Ja det återstår ju en hel del att fixa med i sovrummet innan det är helt klart…just nu håller jag på att plocka fram tavlor och ramar som kan tänkas passa…jag har några stycken av varje. Det är inte alltid jag målar med starka färger så nån av mina egna kan jag sätta upp! Jag har så svårt för att sätta upp saker på väggarna bara… när man väl gjort det så finns ju hålen där och det är så synd på så fina tapeter och därför har det en tendens att förbli tomt istället…jag vet att det är knäppt.

Här är några som jag kanske ska försöka placera ut nånstans i rummet…
p2120015
Denna kommer från Mats föräldrahem och egentligen ville jag först bara ha ramen men sen har jag blivit förtjust i bilden oxå…

p21200172 Barndomsminnenp2120020 Oxå barndomsminnen

Dessa två ovan med hästarna är motiv som jag har växt upp med. Mamma har alltid haft dessa hängandes i sitt vardagsrum och jag har alltid tyckt om dem. Men det gör ju hon oxå så de hänger kvar där… Men för ett tag sedan hittade jag planscher som är nytryck av samma tavlor på FCT och jag blev så glad. På FCT (förmedlingscentralen) har de ett stort utbud av gamla planscher och reklamtryck i olika storlekar och det är väl värt ett besök om man letar tavlor som passar i äldre hus. De säljer dessutom gamla möbler och saker, ny inredning samt livsmedel, husgeråd städgrejor och kläder… allt i princip faktiskt! Jag har ramat in dem i den billigaste rammodellen från Ikea. Den är obehandlad och jag tänkte fräsa av kanterna så den blir profilerad och sedan måla den allternativt betsa och fernissa den riktigt mörkbrun.

p2120014 En egen som kanske passar…åtminstone ramen

p2120016 Anton när han var ett par månader, jag ska teckna av Maja oxå och sen vill jag ha dem tillsammans nånstans.

Sen vill jag gärna ha lite mer kort på Anton och Maja, och jag har några ramar som kan passa till förstoringar men jag har inga kort ännu. Får väl försöka fånga dem på bild på nåt sätt 🙂

p2120021 Denna ramen hittade jag i ladan…

p2120025 …och denna i maskinhallen!

Motivet i den undre tänkte jag dock byta…och glaset oxå såklart.

Published in: on februari 12, 2009 at 15:22  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ekenasgard.wordpress.com/2009/02/12/detaljer/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Så, ingen kitchjesus i sovrummet? 😀

  2. Nej nån måtta fär det vara på att ha gamla saker 😉

  3. haha du är lika dan som mig med att hänga upp saker så jag förstår dig:-) Ja plancerna på FTC är jättefina jag har valt ut några jag ska köpa där, ska bara lyckas komma ditt när Richard inte har jour…

  4. Jesus hade passat i miljön och man vänjer sig vid gamla motiv som man från första början inte ville ha uppe. Tänk på porträttet av mormorfarsfar och hans föräldrar…nu skulle jag inte vilja vara utan det.


Kommentera

