Erkännande.

Att få erkännande för något man gör är verkligen guld värt. Att någon engagerar sig tillräckligt för att visa att de uppskattar (eller ogillar) något man gör är viktigt. Det är det som gör att man uvecklas som människa och växer. När det kommer till vår blogg om renoveringen påverkar det faktiskt oxå. Även om vi har våra synpunkter och värderingar kring byggnadsvård, renovering och restaurering ganska klara så är det ändå så att man funderar ett extra varv om man kan utbyta tankar med någon. Jag utnyttjar flitigt forumet ByggaHus för att få nya uppslag och ständigt till viss mån revidera mina åsikter och framförallt kunskaper kring gamla hus.

På vår blogg tar jag emot kommentarer och funderingar som ju mer specifikt handlar om vårt hus och renoveringen och jag är mycket tacksam för dem alla. Att någon annan läser och tar sig tid betyder mycket. Visst renoverar vi för vår egen skull men andras åsikter är uppmuntrande och tanken att andra väntar på att få se resultatet gör att man kanske får gjort det där som man annars hade skjutit upp till en annan dag. Det är ju fantastiskt roligt att någon uppskattar det man gör och att det finns ett intresse att läsa om och se hur vi renoverar vårt hus.

Idag har jag fått min första utmärkelse. Det är Maria som har bloggen ByggaBo som gav mig den. Hon har en väldigt intressant blogg om restaurering, renovering och byggnadsvård som jag följer med stort intresse.

award
Regler: Den nominerade får lägga upp bilden på sin blogg, länka till personen du fick utmärkelsen från, nominera minst sju andra och länka till dem i inlägget samt låt dem veta det i en kommentar.

Så då ska jag nominera några andra bloggare och det blir dessa…

Axebo.
Livet på Bergagården
Älfgärdet
Gamla Mejeriet
Torparliv
Lyckohem
Lilla Kamomillas Villa

Tack för att ni och många andra inspirerar mig!!

Published in: on februari 13, 2009 at 16:47  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ekenasgard.wordpress.com/2009/02/13/erkannande/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Tack så jättemycket för utmärkelsen!! Jag blir så glad av ditt beröm 🙂

    Jag ska ta tag i vidarebefordringen av utmärkelsen så fort jag har tid!

  2. Hej!
    Grattis till utmärkelsen!
    Jag hittade just din blogg via ”bygga bo”. Kul!
    Oj, vilket jobb ni gjort. Jag är själv ägare av ett 1920-talshus som jag försöker återställa mha byggnadsvård (OBS! Jag är amatör och arbetar inte med byggnadsvård till vardags). Jag älskar dock gamla hus och den ”känslan” som gamla hus förmedlar.
    Välkommen att kika in till mig.
    http://mariarenoverar.blogspot.com/

    Hälsningar Maria

  3. Åh så glad jag blir när du skickar en utmärkelse till mig! Då får jag ju nu chansen att se hur ert projekt ser ut. Ja, ni har verkligen att bita i med den stilsäkra utbyggnaden… Men det är ju en rejäl timmerstomme som sakta men säkert kan få återgå till sitt mera rätta utseende. Låt det ta sin tid bara så faller bitarna på plats (säger jag som har hållt igång med vårt hus sen 1991….. :D).

  4. Tack så mycket för berömmet och varsågoda till utmärkelserna. Det är så roligt att kunna uppmärksamma och sprida de bloggar som hamnar om byggnadsvård, restaurering och varsam renovering av äldre hus. Vi har ju precis börjat och har LÅNGT kvar men det är ju det som är så roligt oxå, att sakta men säkert komma närmare den bild av huset man har inne i huvudet men som ingen annan kan se 🙂 //Sophie


Kommentera

