Veckans Fynd

Egentligen förra veckans för i fredags var jag en runda till Förmedlingscentralen. Var egentligen ute efter en spiselkrok (födelsedagspresent) men hittade ingen, istället hittade jag detta skåpet. Passar inte alls in hos oss egentligen men jag tycker det är så fint. Behöver bara fixas lite med låset som är lite skramligt. Tror att Maja kommer att få ha det på sitt rum… Det stod där på en hylla och såg så ensamt och övergivet ut att jag var tvungen att ta hand om det. Jag är fullkomligt förälskad i det av nån anledning.

p2140011 25 kronor för detta…det är ju inte klokt!

Sen är det det halvrunda bordet som jag fick av Mamma. Jättefint och passar utmärkt storleksmässigt i sovrummet. Har bara skurat det ordentligt med såpa. Tycker mycket om det men kanske att jag tycker det är lite väl slitet. Finns ganska många stora märken i det. Får se om jag ger mig på att laga några av dem…troligen inte! Det ska såsmåningom stå under fönstret vid foten av sängen men än så länge står Majas säng där så det får inte plats.

p2140010 Slitet men fint.

Tänk att man fyndar även på vintern när det inte direkt är loppissäsong! Jag gillar verkligen loppisar och antik&kuriosa affärer. Bara att gå och strosa och leta efter små pryttlar eller titta på alla fina möbler är så kul… längtar till sommaren nu när det drar igång igen. Får väl hålla mig till FCT och andra åretrunt öppna ställen så länge!

Published in: on februari 19, 2009 at 19:35  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ekenasgard.wordpress.com/2009/02/19/veckans-fynd/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Härmapa 🙂 bara för att vi har ett sådant gammalt badrumsskåp i tvättstugan och jag sa att jag sett att det kostade 950:- i en fiiiinare antikvitetsaffär i Stockholm…
    Men visst är det kul med dessa gamla bruksting som har sådan patina att man kan ana historiens vingslag.
    Jan kom hem med en ny (alltså gammal) Kockumskanna igår – från samma ställe som ditt skåp fast lite dyrare. Så än lyser den elektriska kaffebryggaren med sin frånvaro!


Kommentera

