Jag hittade dem!!!

För några år sedan efter att vår elektriker varit hos oss i huset i Strömsnäsbruk havererade vår dator. Det var visserligen inte elektrikerns fel men det var för att han brutit strömmen. Den kortslöt och vi blev av med alla bilder…eller egentligen inte för hårddisken var ju intakt men vi kom inte åt dem. Nu har jag fått fram dem och tänkte därför lägga ut bättre bilder på vår matsal som jag skrev om i inlägget Inredning. Det rummet älskade jag verkligen…

Och det är så kul att kunna titta på bilderna från den renovering vi gjorde då…När datorn gick sönder i april 2006 hade vi bott i huset sedan maj 2004 och hunnit med massor, aldrig mer att jag ska glömma att säkerhetskopiera våra bilder!

p1010177 Samma bild som i det förra inlägget om rummet men större.

p1010178 Ett annat hörn av rummet, det är lite tomt här för vi hade inte hunnit få upp så mycket tavlor.

p1010179 Väggen mot köket.

p1010180 Från finhallen och köket. Grinden har Mats tillverkat själv. Tapeterna i hallen kommer från Boråstapeters kollektion Anno1905 men just det mönstret utgick strax efter att vi satt upp den. Så synd för den är så vacker!

Genom att klicka på bilderna får man dem större! Klicka först en gång och när bilden kommer upp klicka igen.

Published in: on april 5, 2009 at 19:58  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ekenasgard.wordpress.com/2009/04/05/jag-hittade-dem/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Jag älskar verkligen hur ni hade inrett det rummet! Men det har du ju redan förstått eftersom jag lånade de här bilderna till min egen blogg för att visa hur min drömmatsal ser ut! Det var också efter att ha se de här bilderna som vi köpte vår egen äppel-matbordsgrupp. Tapeten från Duro står fortfarande högt upp på min önskelista!

  2. Ja. tänk vad förvånad jag blev när jag hittade min matsal på din blogg 🙂 Men roligt var det att du tyckte det var fint. Vi grämer oss lite över att vi inte har nånstans den tapeten passar nu för vi tyckte så mycket om den. Kanske kan vi ändå få in den på nåt sätt…men den passar ju inte rikigt 1850… /7Sophie


Kommentera

