Och regnet bara öser ner…

Idag har det regnat och regnat. Det började i förmiddags och sen har det bara fortsatt. Det regnade så våldsamt i början att det var tur att vi inte skulle ha besök för de hade inte kunnat komma in på gården… 😀

P7050023 Vi som faktiskt alltid velat ha en egen damm…

Eftersom det är trevligast att jobba under tak när det ösregnar så har vi sysselsatt oss med lite projekt osm möjliggör just det. Mats har byggt ett virkesförråd i en del av maskinhallen och där har han sorterat in en del av virket han sågade i våras, sen har han pysslat med en massa saker i verkstan. Jag har målat underredet på ett litet slagbord som vi haft stående ett tag. Inte nåt gammalt direkt men jag tycker det är fint. Bordsskivan är av plywood men med ny färg tror jag ändå det kan passa in. Det kommer såklart från den gamla ladan som så mycket annat här… 🙂

P7040016Så här såg det ut imorse.

Jag har målat benen med en blandning av grön umbra och vitt, jag hade från början tänkt mig att benen skulle vara i engelskt rött men jag vet inte om jag hade blivit riktigt nöjd…så jag fegade och körde på ett säkert kort! Lite tråkigt kan jag tycka men jag vågade inte denna gången. 😉 Skivan ska iallafall målas med kimrökssvart. Det tror jag blir riktigt bra. Jag vet ännu inte var bordet ska stå men jag kände för att måla nån av alla de mindre saker jag har som inte är klara. Minst en strykning till krävs dock på benen innan jag ger mig på skivan så det färdiga resultatet dröjer ett tag.

Efter att jag målat klart passade jag och Anton på att vara på ovanvåningen en stund när Maja sov. Vi tömde rummet i kupan och rev sen ner alla lister och slängde ut dem och laminatgolvet från balkongen. Imorgon (eller kanske ikväll) börjar vi riva kupan på riktigt för nu börjar Mats semester…eller kanske ska man istället säga att nu slipper Mats köra dit han ska jobba 😀 För jobb blir det ju om vi ska hinna med ett takbyte och att riva hela kupan nu under sommaren. Vi hade tänkt börja med baksidan för den är egentligen enklare eftersom där inte finns nån kupa. Men så kom vi på att det nog är bättre att göra framsidan först ändå när han är hemma så vi har mer tid på oss med det…kommer ju bli ett stort hål i huset när vi tar bort den.

huset2 Snart ett minne blott…

Nu kommer ju rummet där uppe att försvinna och egentligen behövs ju då inga före-bilder men jag kan väl visa en bild ändå…Jag varnar för att där är extremt stökigt dock…vi har ju inte varit på ovanvåningen regelbundet sedan innan jul när vi tog ner trappan och jag har inte brytt mig om att städa utan mest bara låtit saker samlas på hög överallt…

P7040011 Rummet i kupan…tänk att en så stor kupa kan ge så lite utrymme invändigt.

Elen kopplade vi bort redan för ett par månader sedan då elektrikern var här och nu är det faktiskt ”bara” rivning som återstår… är ju en hel del att riva dock. Och det blir till att köra skytteltrafik till tippen igen ett tag. Men åh så skönt det ska bli när kupan äntligen är borta.

Published in: on juli 5, 2009 at 21:02  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ekenasgard.wordpress.com/2009/07/05/och-regnet-bara-oser-ner/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Bordet kommer att bli jättefint! Lycka till med rivningen!

    /Lina

  2. Ja ett lycka till kan nog behövas ibland när man drar igång de stora projekten…och än så länge verkar det ha funkat! Det går bra!! //Sophie


Kommentera

