Utlottning på Rosenhills.

På bloggen Rosenhills som drivs av Pelle pågår för tillfället en tävling där han lottar ut lite höstmysiga saker. Titta in där. En jättetrevlig blogg med en hel del humor…och ett väldigt fint hus. Iallafall efter vad man fått se hittills. 🙂

Nu ska jag gå och smaka mina första surdegsbröd. Smakar de lika gott som de luktar är de supergoda. Blev fyra limpor denna gången och förhoppningsvis kan jag lyckas baka på degen jag sparat sen nästa vecka.

PA090013 Med Bregott med havssalt på tror jag detta smakar hur gott som helst!

Published in: on oktober 9, 2009 at 20:17  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ekenasgard.wordpress.com/2009/10/09/utlottning-pa-rosenhills/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hörru, de blev ju jäkligt vackra i allafall! 😀

  2. Ja och goda. Godare nu idag när de legat över natten. Mats tycker om den hårda skorpan…jag tyckr den blev lite för hård, men det är ju en smaksak! 🙂 Tack för all hjälp!!! //Sophie

  3. Surdeg är en rolig liten sak. Jag har hållit på några år med att experimentera med surdeg. Fick göra ett uppehåll innan vi fick vårt nya kök,men nu är jag igång igen.

  4. Ja jag har inte vågat testa innan men det var roligt. Hoppas nu det går bra nästa bak också. Sen är det kanske dags att börja experimentera och testa olika recept och kryddor. //Sophie


Kommentera

