Uppdatering.

Jag vill börja med att tacka för all respons på köket. Jättebra att få lite konstruktiv kritik innan man börjar bygga. Länge sedan jag skrev sist men faktum är att det inte händer så mycket med just huset för tillfället. Dessutom har jag börjat jobba efter föräldraledigheten och det blir en hel del mindre tid över plötsligt. Jag tycker mycket om mitt jobb men nu i början innan jag kommit in i det tar det på krafterna. Jag har varit hemma i 15 månader ungefär och det märks att min hjärna inte behövt anstränga sig så mycket, det är hemskt vad trött jag är på kvällarna nu.

Vi håller på med utsidan lite grand men vi har väntat på fönstren för att kunna sätta panel på gavelspetsen. De kom i tisdags så nu är det fönstermålning som gäller. Fönstren till bottenvåningen har jag varit nöjd med hela tiden för de gick att få i samma storlek som originalfönstren. De på ovanvåningen var lite värre men till slut bestämde vi oss för vilka vi skulle ha och sen har jag gått och varit nervös för hur de skulle bli men nu när jag fick se dem blev jag glatt överraskad för de ser bra ut. På ovanvåningen är fönstren kvadratiska med 4 glasrutor istället för 6 som det är på bottenvåningen. Det var inte helt enkelt att få rätt proportioner på rutorna då.

Vi har även firat Antons 4-årsdag och han har fått en säng av oss. En som Mats byggt själv med koja under. Idag har jag målat det sista och så fort stegen kommit dit kan han flytta tillbaka till sitt eget rum. Han är jättelycklig över sängen och säger att 4-åringar är så stora så de kan sova så högt upp men det kan inte 3-åringar. Tur att han varit 4 en hel vecka snart! 😀

Published in: on november 26, 2009 at 11:22  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ekenasgard.wordpress.com/2009/11/26/uppdatering/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej Sophie!
    Jag tror visst att din hjärna har fått anstränga sig under de 15 månader du varit föräldraledig. Men med andra ansträngningrar än i ditt jobb. Bra byggnadsvård kräver hjärna-or!

    Kul att fönstren ser bra ut – husets ögon.

  2. Hej! Det är inte så konstigt att du är trött.. Det är mörka mörka november, du har precis börjat jobba efter en lång föräldraledighet och håller på med husrenovering.. då blir man trött. Och man får vara trött. Det är faktiskt helt OK 😉

    Vad härligt med en 4-åring i huset. Härliga kommentarer hela tiden. Jag kommer ihåg den tiden med stor glädje, dessa underbara meningar om livet som hoppar ur munnen på dem. Njuut!!

    Ha en härlig vecka!

  3. Jättefin blogg och ni gör verkligen erat hus superfint och mysigt – med stor känsla!


Kommentera

