Hur ser det egentligen ut…?

Eftersom det är påsk är Mats ledig hela 4 dagar nu fredag till måndag. Jag har redan varit hemma hela veckan och hunnit med att fixa och dona ordentligt. Skönt med påsklov! Vi har tyckt att det varit så trist att vi inte kunnat göra något alls under hela långa vintern på utsidan av huset. Någon dags arbete har det blivit men det har mest känts som om inget alls händer. Vi beslutade därför för ett antal veckor sedan att påskhelgen skulle vi hålla oss hemma alla dagar och bara jobba på huset. Så nu hoppas jag verkligen att vi gjort en hel del framsteg om några dagar.

Huset ser minst sagt speciellt ut för tillfället. Framsidan har stått stilla sedan i höstas och istället är det gaveln och baksidan som vi arbetat på. Det beror på att vi ska sätta en ny ytterdörr där altandörren är idag och utbyggnaden ska rivas. Efter många funderingar fram och tillbaka är det där vi har landat.

I måndags kom min faster Diana och hennes man Junior hit för ett snabbt besök. De bor i Brasilien och sist jag träffade henne minns jag inte ens. Det är åtminstone 20 år sedan… och jag var med andra ord bara ett barn. Nu var hon nyfiken på dels vår familj men även hur vi bor. Jag undrar just vad de tänkte när de såg vårt hus. Man blir själv blind för hur huset egentligen ser ut men andra som kommer hit vad tänker de?

Så här ser huset ut idag. Det ser onekligen speciellt ut eller hur? Lite 90-tal en del 1850-tal (om än nyskapat) och en del är både och eller hur man nu definierar biten i mitten…

Fast vi tycker att det går långsamt är det en hel del skillnad på huset mot när vi flyttade in. Huset såg ju ut så här ända tills för ett år sedan ungefär.

Vi får väl se vad jag kan visa efter helgen. Om vi gjort någon skillnad utvändigt. Fast det blir nog i och för sig ingen skillnad på framsidan för dit hinner vi nog inte…

Published in: on april 1, 2010 at 17:12  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ekenasgard.wordpress.com/2010/04/01/hur-ser-det-egentligen-ut/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. Man ser ju att det går framåt i alla fall, och ni har väl hunnit mycket därinne. Allt blir lättare när det blir lite varmare.
    /Carin

  2. Ja vi har hunnit en bit invändigt men framsidan speglar nog ganska väl hur det ser ut inne också. Den bit som är klar ute är i princip samma som är klar inne…mittdelen är under renovering och den bit som vi inte rört utvändigt är inte rörd invändigt heller. Men du har så rätt för det blir verkligen enklare nu när ljuset och värmen kommer.//Sophie

  3. Nej det är klart. Den som kommer dit ser ju inte den vision man själv har i huvudet.

  4. Jag tror folk förstår att huset är under konstruktion 🙂
    Och vilket jobb ni gjort! Jag tror mig se er vision och ni börjar gräva fram något som legat gömt så länge! Resultatet kommer antagligen bli hur bra som helst 🙂

    /charlotta


Kommentera

