Tips på tvättkorg?

Jag letar nya tvättkorgar. De vi har nu är både fula och trasiga faktiskt, utslitna med andra ord!

Jag vill göra fint i tvättstugan och skulle behöva 4 tvättkorgar där. Jag vill ha lantligt, ljust och mycket naturmaterial, så korgar i rotting eller annat naturmaterial skulle göra sig förträffligt. De ska stå där nere och sen sorterar jag i tvätten där efterhand. Det skulle funka med zinktunnor från Ikea också men helst nåt mjukare liksom. Det finns ju massor av korgar i just rotting men de är så förbaskat dyra. Eftersom jag vill ha 4 stycken får de inte kosta alldeles för mycket. Är det någon som har tips på var man hittar till bra pris? Eller som har tips på någon annan sort som skulle kunna passa….eller tips på hur man kan göra fina egna kanske? Eller finns det något annat smart sätt att förvara tvätten snyggt men praktiskt? Jag är öppen för det mesta!

Jag vill även ha en ny tvättkorg i badrummet. Den ska passa in i sekelskiftesstilen där. Vad finns det på marknaden? Hjälp mig!!! 🙂

Published in: on april 6, 2010 at 14:44  Comments (11)  

The URI to TrackBack this entry is: https://ekenasgard.wordpress.com/2010/04/06/tips-pa-tvattkorg/trackback/

RSS feed for comments on this post.

11 kommentarerLämna en kommentar

  1. Jag köpte tvättkorg i rotting (tyginklädd, med spetskant) på Coop – men det börjar ju bli över fyra år sedan så jag vet inte om den finns kvar. 🙂

    Jag har också haft en variant från Åhléns, en träställning med naturfärgad tygpåse. De har en variant ser jag på hemsidan, till rätt överkomligt pris. Vill man kan man ju använda ställningen och sy egna tvättpåsar.

  2. Ja. Jag köpte vår förra på Maxi, rotting med tyg fast utan spets. Och det är nog ockås en 4-5 år sedan. Men tack för tipset. Jag kan ju kolla om de har nåt fortfarande. De brukar ju ha bra priser iallafall. //Sophie

  3. Gamla genuina mangelkorgar på loppis. Typ mormor Ruts som jag har där uppe, fast inte så stora.

  4. Måste du skriva dig som Anonym mamma!! Du avslöjar dig ju ändå genom gammelmormor Rut 🙂 Ja mangelkorgar är inte fel men de är för stora för att få in flera. Jag vill ju kunna sortera tvätten, det är däför jag vill ha flera. Finns det så mycket mindre än din?//Sophie

  5. Man kan ha skåp också om man vill. Och utdragbara tvättkorgar. På så vis kan man ha vilket skåp man vill. Kan man fixa till det så kan man dra ut skåpsluckan och med den tvättkorgen. Vi har något i den här stilen http://www.beslagdesign.se/produkter/62/745
    tre stycken ovanför varandra i en garderob, men man kan lika gärna ha fyra skåp bredvid varandra med en ”korg” i varje.

  6. Aj aj avslöjad..ville vara anonym för att du inte skulle försöka norpa Ruts mangelkorg 🙂 Ja den är extra stor. Mindre skulle kunna få plats på hyllor.
    Gamla trälådor typ Skurpulver, drickaback mm klädda med tyg på insidan kan också bli snyggt.

  7. Asta: Ja skåp är en bra lösning. Just på höjden skulle kunna vara en bra lösning för oss. Ska titta på det.

    Mamma: Jag vill inte ha Ruts mangelkorg för den är alldeles för stor. Backar och lådor tror jag blir för litet. Jag vill att de ändå sväljer all tvätt det blir med Anton och Maja i huset… :-D//Sophie

  8. Åhlens har som sagt fina i tyg.

  9. Ska kolla!! Tack!! //Sophie

  10. Hej!
    Första gången jag tittade in här på din sida. Såg att du är på jakt efter tvättkorgar precis som jag…
    Jag har hittat några som jag tycker är fina på Granit. Finns i vitt och grafit båda som ”tvättboxar” och ”tvättunna”. Kika in på deras sida! Bara ett litet tips…Nu ska jag kika vidare på sidan:-)
    Hälsningar T

  11. Tack. Jag ska kolla där. //Sophie


Kommentera

