Lilla Villa Vita och fler fynd.

För ett par månader sedan hittade jag en blogg via vår lokalradio. Ägaren av bloggen Maria Sandberg intervjuades och pratade om sina planer, byggnadsvård och renoveringen av hennes och familjens sekelskiftesvilla i Kristianstad. hon skulle då precis starta sin inredningsbutik på nätet och jag blev såklart nyfiken och tittade in. Bloggen Lilla Vita Villa har jag följt sedan dess. Maria är väldigt duktig på att ta vackra fotografier…något jag själv skulle vilja lära mig.

Lilla Villa Vita

Hon har ett vackert hem med mycket vitt men det är vilsamt. Jag är ju ingen jätteförespråkare av vitt överallt men tycker Maria hittat en bra balans. Allt är inte vitt, det är personligt.

Hennes nätbutik Lilla Villa Vita Styling & Inredning är nu öppen och hon har mycket som jag tycker är fint. I lördags hade hon ”öppet hus” och jag var tvungen att åka dit. Det är alltid så mycket roligare att se hus på riktigt när man får chansen. Hon hade öppnat upp bottenvåningen i huset och visade där nätbutikens varor. Dessutom fanns bland annat trädgårdsinspiration och Folke från Folkes Bygg var där och pratade om Byggnadsvård. Jag handlade lite småsaker till köket. Det är roligt att nu äntligen kunna handla lite saker dit och veta att det inte dröjer evigheter tills jag kan börja använda dem.

Tre zinkskopor, en skärbräda i porslin och en söt liten sax från Lilla Villa Vita.

Jag har handlat lite annat till köket också på sistone. Både mattor och taklampor är nu inhandlade på Tradera. Kanske att mattorna istället hamnar nån annanstans dock, vi får se.

Två fina ripsmattor i samma mönster hittade jag, den ena lite kortare än denna på 2,6 meter.

Dessa kommer att passa så bra i vårt tak. 9 kronor styck… det måste väl ändå klassas som ännu ett fynd! 🙂

Published in: on maj 3, 2010 at 22:21  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://ekenasgard.wordpress.com/2010/05/03/lilla-villa-vita-och-fler-fynd/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

